Μάι 15

Επίσκεψη του Collège Jacques Cartier d’ Issou της ΓΑΛΛΙΑΣ στο Γυμνάσιο -Λυκειακές Τάξεις ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ στο πλαίσιο του Erasmus+

Το Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Τσαριτσάνης υποδέχθηκε από τις 6 έως τις 13 Μαΐου 2026 δεκατέσσερις (14) μαθητές/τριες και τέσσερις (4) εκπαιδευτικούς του Collège Jacques Cartier d’ Issou της Γαλλίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Στο δρόμο για τον Όλυμπο». Η επίσκεψη αποτέλεσε μια σημαντική εκπαιδευτική και πολιτιστική ανταλλαγή, προσφέροντας στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν την ελληνική ιστορία, τον πολιτισμό, τη φύση και την τοπική κοινωνία.

Η φιλοξενία ξεκίνησε με την υποδοχή της γαλλικής αποστολής στη Θεσσαλονίκη και την άφιξή της στην Ελασσόνα. Την επόμενη ημέρα, Πέμπτη 07 Μαΐου στο Γυμνάσιο-Λ.Τ Τσαριτσάνης πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες γνωριμίας και συνεργασίας (ice breaker activities), ενώ οι μαθητές δημιούργησαν τον «Τοίχο της Φιλίας», εκφράζοντας σκέψεις και μηνύματα συνεργασίας, αλληλεγγύης και ευρωπαϊκής συνύπαρξης.

Στην Ελασσόνα οι Γάλλοι μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή Παναγίας Ολυμπιώτισσας, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Τζαμί της Ελασσόνας, το Παλιό Γεφύρι γνωρίζοντας σημαντικές πτυχές της τοπικής ιστορίας και κοινωνίας.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη την Παρασκευή 08 Μαΐου στη Λάρισα, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο Διαχρονικό Μουσείο και στο Αρχαίο Θέατρο και επισκέφτηκαν την Περιφέρεια Θεσσαλίας και το Γαλλικό Ινστιτούτο.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η εκδρομή στα Μετέωρα, όπου οι συμμετέχοντες θαύμασαν το μοναδικό φυσικό τοπίο και τα ιστορικά μοναστήρια της περιοχής, γνωρίζοντας ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας.

Κεντρική θέση στο πρόγραμμα κατείχε η γνωριμία με τον Όλυμπο, το βουνό των θεών. Γάλλοι και Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τη Δευτέρα 11 Μαΐου τον αρχαιολογικό χώρο του Δίου, το Λιτόχωρο, τη Λεπτοκαρυά και το ποτάμι του Ολύμπου, ενώ πραγματοποίησαν ανάβαση στο βουνό με στόχο την παρατήρηση και αναγνώριση της τοπικής χλωρίδας. Μέσα από τις δράσεις αυτές είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τη μυθολογία με την ιστορία, το φυσικό περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης ποικίλες βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, όπως εργαστήρια με σκηνές από την Ιλιάδα, δράσεις φιλαναγνωσίας, επιτραπέζια παιχνίδια, εργαστήρια αρωματικών φυτών και σεμινάριο παρασκευής παραδοσιακής πίτας. Παράλληλα, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ελασσόνας πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό εργαστήριο τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D printing), κατά το οποίο οι μαθητές δημιούργησαν φιγούρες των δώδεκα θεών του Ολύμπου, συνδέοντας με δημιουργικό τρόπο την αρχαία ελληνική μυθολογία με τη σύγχρονη τεχνολογία.

Κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε μικτές ελληνογαλλικές ομάδες, συμμετείχαν σε ομαδικές εργασίες και δημιούργησαν κοινό οπτικοακουστικό υλικό, ενισχύοντας τις δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και διαπολιτισμικής κατανόησης.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε την Τρίτη 12 Μαΐου με εκδήλωση στο σχολείο μας, κατά την οποία ο Σύλλογος Γυναικών Τσαριτσάνης προσέφερε παραδοσιακές χειροποίητες πίτες και γλυκά. Έλληνες και Γάλλοι μαθητές/τριες χόρεψαν μαζί παραδοσιακούς χορούς, σε μια ζεστή ατμόσφαιρα φιλίας και πολιτιστικής ανταλλαγής. Ακολούθησαν η απονομή πιστοποιητικών συμμετοχής, η αξιολόγηση του προγράμματος και το κοινό αποχαιρετιστήριο γεύμα.

Η εβδομάδα αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία γεμάτη γνώση, συνεργασία, πολιτισμό και αξέχαστες στιγμές για όλους τους συμμετέχοντες. Παράλληλα, έθεσε τις βάσεις για τη συνέχιση της συνεργασίας μεταξύ των δύο σχολείων μέσα από μελλοντικά προγράμματα eTwinning και Erasmus+, καθώς οι Γάλλοι εταίροι προσκάλεσαν το σχολείο μας να επισκεφθεί το Collège Jacques Cartier στη Γαλλία, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τους δεσμούς φιλίας και ευρωπαϊκής συνεργασίας που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας.

 

Μάι 14

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ στο ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Λ.Τ. Τσαριτσάνης  θα ήθελαν  να εκφράσουν  τις θερμές του ευχαριστίες στον Σύλλογο Γυναικών Τσαριτσάνης για την πολύτιμη συνεισφορά τους στο πλαίσιο της φιλοξενίας των Ευρωπαίων εταίρων μας από το Collège Jacques Cartier d’ Issou της Γαλλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122-SCH-000340686– «EcoStudents Connect: Ενεργοί μαθητές για τη βιωσιμότητα μέσω σχολικών δικτύων» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12-5-2026. Τον Σύλλογο Γυναικών Τσαριτσάνης εκπροσώπησαν η κα Μαίρη Μητσιμπόνα και η κα Ραχαντά Βούλα.

Η προσφορά τους, με τα εξαιρετικά παραδοσιακά εδέσματα που ετοίμασαν με τόση φροντίδα, ολοκλήρωσε την πολιτισμική μας συνάντηση. Προσέφεραν στους καλεσμένους μας μια αυθεντική εμπειρία ελληνικής φιλοξενίας, ενισχύοντας το πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργασίας που διέπει τις δράσεις μας.

Η ανιδιοτελής προσφορά τους αναδεικνύει την ενεργό συμμετοχή του Συλλόγου  στα τοπικά δρώμενα και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε το έργο μας.

Σας ευχαριστούμε και πάλι θερμά.

 

 

Μάι 06

Εκπαιδευτική και πολιτιστική εκδρομή του Γυμνασίου-Λ.Τ. ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ στη Θεσσαλονίκη με επίκεντρο την Τεχνολογία, το Μετρό και την ιστορική κληρονομιά

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή του Γυμνασίου και Λυκειακών Τάξεων ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ στη Θεσσαλονίκη στις 5 Μάϊου προσφέροντας στους συμμετέχοντες μία μοναδική εμπειρία γνώσης, πολιτισμού και σύγχρονης τεχνολογίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη γνωριμία με το νέο Μετρό Θεσσαλονίκης και ειδικότερα με τον σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, όπου η σύγχρονη μετακίνηση συναντά την ιστορική κληρονομιά της πόλης.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη ξεκίνησε από την Ιερά Μονή ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ Πυργετού όπου οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί έτυχαν εγκάρδιου καλωσορίσματος από τους μοναχούς της Μονής και πλούσιου κεράσματος. Οι συμμετέχοντες προσκύνησαν τα ιερά λείψανα, τις αγίες εικόνες και ενημερώθηκαν για την ιστορία και την πνευματική σημασία του μοναστηριού. Παράλληλα, θαύμασαν την υπέροχη θέα της περιοχής, απολαμβάνοντας μία ξεχωριστή εμπειρία ηρεμίας και κατάνυξης.

Στη συνέχεια ακολούθησε μετάβαση στο ΝΟΗΣΙΣ – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας Θεσσαλονίκης, όπου οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες στο ΚΟΣΜΟΘΕΑΤΡΟ και το ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ, συνδυάζοντας τη γνώση με την ψυχαγωγία.

Μετά το διάλειμμα στο Mediterranean Cosmos, ακολούθησε η μετακίνηση με το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης από τον σταθμό Νέας Ελβετίας προς τον σταθμό Βενιζέλου, δίνοντας στους/στις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά το νέο σύγχρονο μέσο μεταφοράς της πόλης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η επίσκεψη στον ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ χώρο του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, όπου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δουν τα σημαντικά ευρήματα που αποκαλύφθηκαν κατά την κατασκευή του Μετρό και πλέον εκτίθενται στο κοινό. Η εμπειρία ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο τη συνύπαρξη της τεχνολογικής εξέλιξης με την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με περίπατο στην Πλατεία Αριστοτέλους και στην παραλία της Θεσσαλονίκης, όπου δόθηκε χρόνος για ξεκούραση και ψυχαγωγία.

Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη, στα πλαίσια μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους/στις μαθητές/τριες, καθώς συνδύασε τη μάθηση, την ιστορία, την επιστήμη και τη βιωματική εμπειρία της σύγχρονης αστικής μετακίνησης..

 

Απρ 28

Ευρωπαϊκή εξωστρέφεια για το Γυμνάσιο-Λ.Τ. ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ με εκπαιδευτική κινητικότητα στην ΙΣΠΑΝΙΑ

Δύο εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου και Λυκειακών Τάξεων ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ συμμετείχαν σε πρόγραμμα Erasmus+ Job Shadowing στο Colegio Pedro Poveda, στην πόλη Jaén της Ισπανίας (19–26/04/2026), στο πλαίσιο του έργου «EcoStudents Connect: Ενεργοί μαθητές για τη βιωσιμότητα μέσω σχολικών δικτύων» (2025-1-EL01-KA122-SCH-000340686).

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μαθήματα Τεχνολογίας, Ρομποτικής και Βιολογίας και συμμετείχαν σε εργαστήρια Microbit για τον έλεγχο περιβαλλοντικών δεικτών του περιαστικού δάσους της Jaén, καθώς και σε βιωματικές δράσεις καλλιέργειας αρωματικών φυτών στο σχολείο. Πραγματοποιήθηκαν επίσης εκπαιδευτικές επισκέψεις στο κάστρο της Jaén, στα Αραβικά Λουτρά και στην πόλη Úbeda, όπου οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο Κέντρο Ελαιολάδου και συμμετείχαν σε εργαστήριο δοκιμής ποιότητας ελαιολάδου.

Στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Αντωνιάδου Βαρβάρα και Κόνιαρη Αικατερίνη πραγματοποίησαν συναντήσεις και παράλληλες δράσεις με εκπαιδευτικούς από τη Λετονία καθώς και με μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Βέλγιο. Η κινητικότητα ενίσχυσε τη διαπολιτισμική ανταλλαγή και τη δικτύωση μεταξύ των σχολείων, συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας–Ισπανίας και άνοιξε τον δρόμο για μελλοντικές κοινές δράσεις και μαθητικές ανταλλαγές.

Απρ 10

Το Γυμνάσιο–Λ.Τ Τσαριτσάνης άνοιξε τις πόρτες του σε εκπαιδευτικό από τη Γερμανία

Το Γυμνάσιο–Λύκειο Τσαριτσάνης είχε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσει εκπαιδευτικό από το Von der Leyen Gymnasium Blieskastel της Γερμανίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ και της δράσης Job Shadowing, που πραγματοποιήθηκε από τις 30 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου 2026.

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία διεθνούς συνεργασίας και ανταλλαγής καλών πρακτικών, ενισχύοντας τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του σχολείου μας και προωθώντας τις αξίες της εξωστρέφειας, της συνεργασίας και της πολυπολιτισμικότητας.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής της, η Γερμανίδα εκπαιδευτικός παρακολούθησε μαθήματα Βιολογίας, Τεχνολογίας και Ελληνικής Γλώσσας, αποκτώντας άμεση εικόνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της καθημερινής σχολικής ζωής. Παράλληλα, συμμετείχε σε εκπαιδευτικές εξορμήσεις στον Όλυμπο, γνωρίζοντας από κοντά τη μοναδική φυσική κληρονομιά της περιοχής και τον τρόπο με τον οποίο αυτή αξιοποιείται στην εκπαιδευτική πράξη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι καινοτόμες ψηφιακές πρακτικές του σχολείου μας, όπως η αξιοποίηση δορυφορικών δεδομένων, ψηφιακών χαρτών και του λογισμικού ArcGIS στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η ανταλλαγή εμπειριών και ιδεών γύρω από τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία δημιούργησε γόνιμο έδαφος για περαιτέρω συνεργασία μεταξύ των δύο σχολείων.

Στο πλαίσιο της πολιτιστικής γνωριμίας με την περιοχή, η φιλοξενούμενη εκπαιδευτικός επισκέφθηκε ιστορικές εκκλησίες της Τσαριτσάνης και το Μοναστήρι του Σπαρμού, γνωρίζοντας σημαντικά στοιχεία της τοπικής ιστορίας, παράδοσης και θρησκευτικής κληρονομιάς. Επιπλέον, συμμετείχε σε μάθημα παραδοσιακών χορών του Συλλόγου Μικρασιατών Ελασσόνας, βιώνοντας από κοντά τη ζωντάνια και τη φιλοξενία της τοπικής κοινωνίας.

Σημαντικός σταθμός της κινητικότητας ήταν και οι επισκέψεις σε σχολικές μονάδες της περιοχής, όπως το 1ο Γυμνάσιο Ελασσόνας, το Γυμνάσιο Καλλιθέας και το Γυμνάσιο Αργυροπουλίου. Μέσα από τις συναντήσεις με εκπαιδευτικούς και μαθητές ενισχύθηκε η ανταλλαγή εκπαιδευτικών πρακτικών, η δικτύωση μεταξύ των σχολείων και η ανάπτυξη κοινών ευρωπαϊκών προοπτικών.

Η κινητικότητα ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους τους συμμετέχοντες. Η εμπειρία αυτή ενδυνάμωσε τους δεσμούς συνεργασίας μεταξύ των δύο σχολείων και δημιούργησε τις προϋποθέσεις για μελλοντικές κοινές δράσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα και μαθητικές ανταλλαγές, επιβεβαιώνοντας ότι το Erasmus+ αποτελεί μια πολύτιμη γέφυρα επικοινωνίας, γνώσης και πολιτισμού ανάμεσα στους λαούς της Ευρώπης.

 

 

Απρ 07

Εκδρομή και μάθημα «εκτός των τειχών»: Το Γυμνάσιο Λ.Τ. Τσαριτσάνης σε Επίδαυρο – Μυκήνες – Ναύπλιο

Στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιείται στο Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Τσαριτσάνης με θέμα «Το αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του χρόνου» πραγματοποιήθηκε τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη σε Ναύπλιο – Επίδαυρο – Μυκήνες από 1-3 Απριλίου 2026,

Οι μαθητές/τριες της Β’ και Γ΄ Γυμνασίου περιηγήθηκαν αρχικά στο πανέμορφο και γραφικό Ναύπλιο. Επισκέφτηκαν το επιβλητικό Παλαμήδι, το εντυπωσιακό φρούριο που στέκει πάνω από την πόλη και απόλαυσαν την πανοραμική θέα στον Αργολικό κόλπο. Ξεναγήθηκαν στους χώρους του φρουρίου, άκουσαν ιστορίες από την Ελληνική Επανάσταση, είδαν τη φυλακή του Κολοκοτρώνη.

Στη συνέχεια γνώρισαν το ιστορικό κέντρο της πόλης. Επισκέφθηκαν την Εθνική Πινακοθήκη, το Αρχαιολογικό Μουσείο, την πλατεία Συντάγματος και δύο σημαντικούς ιστορικούς ναούς, τον Άγιο Σπυρίδωνα και τον Άγιο Γεώργιο.

O Άγιος Γεώργιος, η πρώτη Μητρόπολη του ελεύθερου Ναυπλίου, είναι μια από τις παλαιότερες εκκλησίες με μεγάλη ιστορία. Εκεί τελέστηκαν οι κηδείες των Παλαιών Πατρών Γερμανού, του Δημ. Υψηλάντη και του πρώτου κυβερνήτη μας Καποδίστρια. Εξαίρετες είναι οι αγιογραφίες του ναού με σημαντικότερη αυτή που αντιγράφει το μυστικό δείπνο του Leonardo da Vinci.

Στον Άγιο Σπυρίδωνα είχαν την ευκαιρία να δουν το σημείο όπου δολοφονήθηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας και να συζητήσουν για την ιστορική σημασία του γεγονότος και την επίδρασή του στην ελληνική ιστορία. Περιπλανήθηκαν επίσης στα γραφικά σοκάκια, θαύμασαν τα νεοκλασικά κτήρια, την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και απόλαυσαν την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα της πόλης.

Στη συνέχεια, κατευθύνθηκαν στην Επίδαυρο, έναν τόπο αφιερωμένο στον Ασκληπιό, τον θεό της Ιατρικής. Στην Επίδαυρο ξεναγήθηκαν στο Αρχαίο Θέατρο, ένα αρχιτεκτονικό θαύμα που αποκαλύπτει τη μαγεία του ανθρώπινου πνεύματος. Στο θέατρο, το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό για την απαράμιλλη ακουστική και την αρχιτεκτονική του, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά την ομορφιά και την τεχνογνωσία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Στο Ασκληπιείο, το ιερό του Ασκληπιού, οι μαθητές/τριες γνώρισαν πώς στη αρχαία Ελλάδα επιστήμη, τέχνη και φύση συνδέονταν αρμονικά.

Την τελευταία ημέρα οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις Πολύχρυσες Μυκήνες και να θαυμάσουν την Πύλη των Λεόντων, τα Κυκλώπεια Τείχη, τους αρχαίους τάφους και τον Θησαυρό του Ατρέα που αποτυπώνουν την αίγλη της εποχής.

Η όλη αυτή εκπαιδευτική επίσκεψη στους αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους έδωσε την ευκαιρία μιας άλλης εκπαιδευτικής προσέγγισης της σχολικής ύλης μέσω της βιωματικής μάθησης, η οποία αποτελεί πλέον εδώ και δεκαετίες έναν πρωτοποριακό τρόπο εκπαίδευσης.

Τους/τις μαθητές/τριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί-υπεύθυνοι στο πολιτιστικό πρόγραμμα: Σοφία Αγγελογιάννη, Δημήτρης Τρικάκης και Βέρα Αντωνιάδου.

Μαρ 31

ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ: ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ – Λ.Τ. ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ

Στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος και σε σύμπραξη με το Γυμνάσιο Αργυροπουλίου και με συνοδούς τις καθηγήτριες κ. Καπετάνου Χρυσούλα και κ. Αγγελογιάννη Σοφία οι μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ Λυκείου των Λυκειακών Τάξεων ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ πραγματοποίησαν τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη σε Μεσολόγγι και Καλάβρυτα από την Πέμπτη 26 έως και το Σάββατο 28 Μαρτίου 2026

Στην Ιερή Πόλη του Μεσολογγίου, στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 200 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου, οι μαθητές/τριες έζησαν μια μοναδική πολιτιστική εμπειρία στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου θαύμασαν το εμβληματικό έργο του Εζέν Ντελακρουά, «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου». Επισκέφτηκαν τον Κήπο των Ηρώων, όπου ήρθαν σε επαφή με την ηρωική ιστορία της Εξόδου. Η περιήγηση συνεχίστηκε στην παραθαλάσσια Τουρλίδα, με τις ιδιαίτερες «πελάδες» πάνω στο νερό, και στο πρωτότυπο Μουσείο Άλατος, όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν για την ιστορία και την παραγωγή του «λευκού θησαυρού» της λιμνοθάλασσας, αλλά και του ιδιαίτερου οικοσυστήματος της.

Στον Μητροπολιτικό ναό της πόλης, Άγιο Σπυρίδωνα, τους υποδέχτηκε θερμά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Δαμασκηνός, ο οποίος τους μίλησε για την πνευματική και ιστορική παρακαταθήκη της πόλης, μοιράζοντας σε όλους αναμνηστικά ενθύμια της επίσκεψής τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το διήμερο 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Δαμασκηνός, ανταποκρινόμενος στη πρόσκληση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ελασσώνος κ. Χαρίτωνος, είχε μεταφέρει στην Τσαριτσάνη, στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, τον Τίμιο Σταυρό του Εθνομάρτυρα Επισκόπου Ρωγών, με τον οποίο ο Ιωσήφ Ρωγών ευλογούσε τους αγωνιστές κατά την πολιορκία του Μεσολογγίου και τη νύχτα της Εξόδου.

Η εκδρομή συνεχίστηκε προς τα ορεινά της Αχαΐας και τα ιστορικά Καλάβρυτα, κάνοντας μια στάση στην επιβλητικής ομορφιάς ιστορική Μονή Μεγάλου Σπηλαίου, το αρχαιότερο μοναστήρι της Ελλάδας, χτισμένο μέσα στον βράχο. Ακολούθησε η επίσκεψη στη Μονή Αγίας Λαύρας, το σύμβολο της Επανάστασης του 1821. Εκεί  ο Πανοσιολογιότατος  Καθηγούμενος της Μονής, κ.κ. Ευσέβιος ξενάγησε τους/τις μαθητές/τριες στον ιερό χώρο όπου κηρύχθηκε η Επανάσταση του 1821 και τους μίλησε για τη σημασία των εθνικών κειμηλίων. Κατόπιν στην πόλη των Καλαβρύτων οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν τον Τόπο Θυσίας και το Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος, τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων της γερμανικής κατοχής.

Η εκδρομή περιλάμβανε επίσης διανυκτέρευση  στην ιστορική Ναύπακτο, με το ενετικό της λιμάνι, και  ενδιάμεση στάση στην Πάτρα, προσφέροντας στους μαθητές/τριες μια σφαιρική εικόνα της Δυτικής Ελλάδας

Η σύμπραξη των δύο σχολείων ενίσχυσε το πνεύμα συνεργασίας και φιλίας μεταξύ των μαθητών, προσφέροντάς τους την ευκαιρία να μοιραστούν βιωματικές γνώσεις και όμορφες  εμπειρίες.

Τέλος, θερμές ευχαριστίες οφείλονται στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ελασσόνας κ.κ. Χαρίτωνα ο οποίος με προσωπικό ενδιαφέρον ανέλαβε τις απαραίτητες συνεννοήσεις τόσο με τον Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας όσο και με τον Καθηγούμενο της Μονής Αγίας Λαύρας και συνέβαλε στην ομαλή οργάνωση και επιτυχή πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Μαρ 30

Επιλογή ταξιδιωτικού γραφείου για την 4ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

Σχετικά με τη διοργάνωση της εκπαιδευτικής επίσκεψης στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ (2-5/04/2026) σας ενημερώνουμε ότι η επιτροπή του σχολείου μας που συγκροτήθηκε (30-03-2026) για την αξιολόγηση των προσφορών των ταξιδιωτικών γραφείων που στάλθηκαν εμπρόθεσμα επέλεξε ΟΜΟΦΩΝΑ το πρακτορείο Goutzourelas Tours με βασικό κριτήριο την τιμή των 1200 ευρώ  για τη μετακίνηση με λεωφορείο από Τσαριτσάνη προς Ουρανούπολη (02—4-2026) και από Ιερισσό προς Τσαριτσάνη (05-04-2026).

Μαρ 24

ΔΩΡΕΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ από τον Μητροπολίτη Ελασσόνας στο Γυμνάσιο–Λ.Τ. Τσαριτσάνης

Σημαντική δωρεά δέκα (10) βυζαντινών εικόνων, οι οποίες απεικονίζουν τη Παναγία και τον Χριστό σε ιδιαίτερες και σεβαστές μορφές, πραγματοποιήθηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ελασσόνας κ.κ. Χαρίτωνα κατά την επίσκεψη του την Δευτέρα 23 Μαρτίου στο Γυμνάσιο – ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ. Οι εικόνες αυτές, έργα της βυζαντινής τέχνης, ενισχύουν την πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά του σχολείου και της τοπικής κοινότητας.

Οι εικόνες που παραδόθηκαν στο σχολείο είναι:

  • Παναγία Παραμυθία: Η Παναγία παρασταίνεται ως η “Παρηγορήτρια”, με στόχο να φέρει παρηγοριά και ανακούφιση στους πιστούς, ιδίως σε δύσκολες στιγμές..
  • Παναγία Θεοσκέπαστη: Η Παναγία παρουσιάζεται να κρατά τον Χριστό κάτω από τη σκέπη του ιματίου της, συμβολίζοντας την προστασία και την αγάπη της για την ανθρωπότητα.
  • Παναγία Γλυκοφιλούσα: Η Παναγία αποτυπώνεται να κρατά τον Χριστό, με μια εκφραστική και τρυφερή γλυκύτητα, δίνοντας την εντύπωση μιας ζεστής και στοργικής μητρικής αγάπης.
  • Χριστός Ευλογών: Ο Χριστός απεικονίζεται με το δεξί χέρι υψωμένο για να ευλογεί τους πιστούς, ενώ το αριστερό του χέρι κρατά το Ευαγγέλιο. Η εικόνα αυτή είναι συνδεδεμένη με την ευλογία και τη διδασκαλία του Χριστού για την σωτηρία του ανθρώπου.
  • Χριστός Ζωοδότης: Ο Χριστός απεικονίζεται ως η πηγή της αιώνιας ζωής, κρατώντας το βιβλίο της Ζωής και προσφέροντας την αληθινή ζωή στους πιστούς. Η εικόνα αυτή συνδέεται με την έννοια της σωτηρίας και της αναστάσεως.
  • Χριστός Παντοκράτορας: Ο Χριστός παρουσιάζεται ως ο Κύριος και Δεσπότης του Σύμπαντος. Η εικόνα αυτή αναδεικνύει τη θεία εξουσία του Χριστού και την παντοδυναμία του.

Αυτές οι εικόνες, με βαθύ θρησκευτικό και πνευματικό νόημα, θα κοσμούν τον χώρο του Γυμνασίου-ΛΥΚΕΙΑΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ Τσαριτσάνης και θα προσφέρουν στους/στις μαθητές/τριες την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με την πλούσια θρησκευτική και πολιτιστική κληρονομιά της Ορθοδοξίας. Κάθε εικόνα φέρει τη δική της μοναδική θεολογική και συμβολική αξία, και μέσα από αυτές οι μαθητές/τριες θα ενισχυθούν πνευματικά και θα προσεγγίσουν την παράδοση της Ορθοδοξίας με σεβασμό και κατανόηση

Η δωρεά αυτή πραγματοποιήθηκε σε μια σεμνή τελετή, παρουσία της διεύθυνσης και των καθηγητών/τριών του σχολείου  οι οποίοι/ες και εξέφρασαν τις θερμές τους ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη τους για την προσφορά αυτή και για το γεγονός ότι η Ιερά Μητρόπολη Ελασσόνας βρίσκεται κοντά στο σχολείο μας και στέκεται αρωγός σε κάθε εκπαιδευτική και πνευματική δραστηριότητα.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελασσόνας κ.κ. Χαρίτων συζήτησε με τους/τις καθηγητές/τριες και για τις πολυήμερες εκπαιδευτικές επισκέψεις που προγραμματίζει το σχολείο στο Μεσολόγγι, στη Μονή Μεγάλου Σπηλαίου, στην Ιερά Μονή της Αγίας Λαύρας και στο Άγιο όρος στο πλαίσιο πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων που υλοποιεί. Ο Σεβασμιώτατος προσέφερε την αμέριστη στήριξή του και καθοδήγηση για την υλοποίηση αυτών των εκπαιδευτικών επισκέψεων.

Μαρ 20

ΓΝΩΣΗ που ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ στο Γυμνάσιο-Λ.Τ. Τσαριτσάνης: Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ τους Μαθητές

Ενημερωτική δράση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ελασσόνας, με στόχο την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των μαθητών/τριών και του εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέματα πυρασφάλειας και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών. πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο – ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ με ιδιαίτερη επιτυχία την Πέμπτη 19 Μαρτίου. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου για την ενίσχυση της πρόληψης, της ασφάλειας και της υπεύθυνης στάσης απέναντι σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, εξειδικευμένα στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ανέπτυξαν με σαφήνεια, υπευθυνότητα και ιδιαίτερα παραστατικό τρόπο βασικές οδηγίες πρόληψης πυρκαγιών, προσαρμοσμένες στην καθημερινότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Μέσα από κατανοητά παραδείγματα και πραγματικά περιστατικά, ανέδειξαν τους συνηθέστερους κινδύνους που μπορεί να οδηγήσουν σε εκδήλωση πυρκαγιάς, τόσο σε σχολικούς χώρους όσο και στο οικιακό περιβάλλον.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι ενδεδειγμένοι τρόποι άμεσης, ψύχραιμης και αποτελεσματικής αντίδρασης σε περίπτωση εκδήλωσης φωτιάς, με ιδιαίτερη έμφαση στα πρώτα κρίσιμα λεπτά. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις σωστές ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν, όπως η άμεση ειδοποίηση των αρμόδιων αρχών, η αποφυγή πανικού και η ασφαλής απομάκρυνση από τον χώρο κινδύνου.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε σε πρακτικά μέτρα αυτοπροστασίας, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της ετοιμότητας και της προσωπικής ευθύνης. Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στη σωστή χρήση των μέσων πυρόσβεσης, όπως οι πυροσβεστήρες, με επεξήγηση των βασικών βημάτων χειρισμού τους, καθώς και στις προϋποθέσεις υπό τις οποίες μπορεί να επιχειρηθεί με ασφάλεια η κατάσβεση μιας μικρής εστίας φωτιάς.

Τέλος, αναδείχθηκε η καθοριστική σημασία της ασφαλούς και οργανωμένης εκκένωσης των χώρων, με σαφείς οδηγίες για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, τη χρήση των εξόδων κινδύνου και την αποφυγή συνωστισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, επίσης, στη σημασία της ψυχραιμίας, της συνεργασίας και της υπευθυνότητας σε συνθήκες κινδύνου, στοιχεία που μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Πραγματοποιήθηκε επίσης επιδεικτική παρουσίαση τόσο του ατομικού πυροσβεστικού εξοπλισμού, ο οποίος χρησιμοποιείται για την ατομική προστασία και υποστήριξη των πυροσβεστών κατά την εκτέλεση των επιχειρησιακών τους καθηκόντων, όσο και του εξοπλισμού των πυροσβεστικών οχημάτων, ο οποίος περιλαμβάνει τα εργαλεία και τα συστήματα που εγκαθίστανται στα οχήματα και χρησιμοποιούνται για την καταστολή των πυρκαγιών, την έρευνα και διάσωση, καθώς και για την υποστήριξη των πυροσβεστικών επιχειρήσεων σε συνθήκες μεγάλης επικινδυνότητας.

Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/τριών, μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση, ανέδειξε το έντονο ενδιαφέρον τους για το θέμα και την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση σε ζητήματα ασφάλειας. Επιπλέον τα στελέχη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, παρείχαν πολύτιμες πληροφορίες και καθοδήγηση σχετικά με θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, τη δυνατότητα εισαγωγής στις Σχολές της Πυροσβεστικής, καθώς και για τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία..

Η συγκεκριμένη ενημερωτική δράση  αποτελεί μέρος της ευρύτερης εκπαιδευτικής φιλοσοφίας του σχολείου μας, που στοχεύει όχι μόνο στη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, αλλά και στη διαμόρφωση υπεύθυνων, ενημερωμένων και ενεργών πολιτών. Η συνεργασία με φορείς όπως η Πυροσβεστική Υπηρεσία κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ενισχύει την πρακτική γνώση και καλλιεργεί το αίσθημα ασφάλειας στη σχολική κοινότητα.

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες προς την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ελασσόνας και ιδιαίτερα προς τον Διοικητή της για την άμεση ανταπόκριση, την άρτια οργάνωση και την ουσιαστική συμβολή της στην ενημέρωση των μαθητών/τριών

.

Μαρ 13

ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ: Ενημέρωση Μαθητών ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-Λ.Τ. ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΘΙΣΜΟ

Ενημερωτικές εκδηλώσεις αναφορικά με τους κινδύνους των εξαρτήσεων και την ανάγκη προστασίας από τον εθισμό πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 12 Μαρτίου στο Γυμνάσιο – ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΣΑΡΙΤΣΑΝΗΣ. Οι δυο ενημερωτικές δράσεις – μια για τους/τις μαθητές/τριες του Γυμνασίου και μια για τους/τις μαθητές/τριες των Λυκειακών Τάξεων  –  προσαρμοσμένες στις ηλικιακές ανάγκες και τις ανησυχίες, των μαθητών επικεντρώθηκαν στους κινδύνους του τσιγάρου, του αλκοόλ, των ναρκωτικών, των τυχερών παιχνιδιών και άλλων μορφών εθισμού.

Ειδική παιδαγωγός και ψυχολόγος, συνεργάτες της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Ελασσόνας, παρουσίασαν τις συνέπειες των εξαρτήσεων και αναφέρθηκαν στη σημασία της πρόληψης και της ανάπτυξης υγιών συνήθειών. Οι δυο ειδικές επιστήμονες τόνισαν την αξία της προσωπικής ευθύνης και της συνειδητής απόφασης απέναντι στις πιέσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι νέοι, όπως η πίεση από το κοινωνικό τους περιβάλλον ή η αναζήτηση της «ευχαρίστησης» μέσω επικίνδυνων ουσιών και συμπεριφορών.

Παράλληλα, παρασχέθηκαν χρήσιμες στρατηγικές για την αναγνώριση και την αποφυγή τέτοιων καταστάσεων, ενώ δόθηκαν οδηγίες για το πώς οι μαθητές μπορούν να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και τους γύρω τους από τα πρώτα σημάδια εξάρτησης.

Οι μαθητές/τριες έλαβαν πληροφορίες για διαθέσιμες υποστηρικτικές δομές και υπηρεσίες, ενώ οι ομιλήτριες υπογράμμισαν τη σημασία της αναζήτησης βοήθειας όταν κάποιος νιώθει ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνος του τις προκλήσεις.

Η ενημερωτική δράση αποτέλεσε και μία πλατφόρμα για την ενίσχυση της ψυχικής και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών, με στόχο την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και την προώθηση της υγιούς ζωής. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν, να συμμετάσχουν σε ανοιχτές συζητήσεις και να θέσουν ερωτήσεις για τα θέματα που τους απασχολούν.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πρόνοιας του Δήμου Ελασσόνας κ. Καρκαβανίδου-Σκρέτα Ευφροσύνη  για την πολύτιμη υποστήριξή της και τη συνεργασία της στην υλοποίηση αυτής της εκδήλωσης, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην ευαισθητοποίηση και την ενίσχυση της πρόληψης στον χώρο του σχολείου μας.

Μαρ 11

Επιλογή ταξιδιωτικού γραφείου για την τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη σε ΝΑΥΠΛΙΟ – ΕΠΙΔΑΥΡΟ – ΜΥΚΗΝΕΣ

Σχετικά με τη διοργάνωση της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης στο ΝΑΥΠΛΙΟ – ΕΠΙΔΑΥΡΟ – ΜΥΚΗΝΕΣ (01-03/04/2026) σας ενημερώνουμε ότι η επιτροπή του σχολείου μας που συγκροτήθηκε (10-03-2026) για την αξιολόγηση των προσφορών των ταξιδιωτικών γραφείων που στάλθηκαν εμπρόθεσμα επέλεξε ΟΜΟΦΩΝΑ το πρακτορείο icoreTRAVEL ΚΑΙ συγκεκριμένα το ξενοδοχείο KING MINOS 4* (τιμή 179 ευρώ το άτομο με πρωινό) με βασικό κριτήριο (εκτός από την χαμηλή τιμή για το ξενοδοχείο των τεσσάρων αστέρων) το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ταξιδιωτικό πρακτορείο ήταν το μοναδικό το οποίο περιελάμβανε στην προσφορά του ΣΥΝΟΔΟ (για όλη τη διάρκεια της εκδρομής) και ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ (από διπλωματούχους ξεναγούς σε Παλαμήδι, Επίδαυρο, Μυκήνες, Ναύπλιο), σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης ενδιαφέροντος (προκήρυξης).

Παλαιότερα άρθρα «